content strategy

Dit website stinker – Del 1

Vi kender det alle. Virksomhedens hjemmeside fungerer nogenlunde, men det kunne gå bedre. Antallet af leads er måske for lavt, det er på tide at sitet bliver opdateret med nyt design, eller en ny platform skal vælges. Der er mange scenarier hvor man har mulighed for at gøre noget ved virksomhedens hjemmeside, forbedre hvad der forbedres kan. Man har lavet en foreløbig content strategy, men har ikke fulgt op på denne.

Men hvor skal man starte? Hvordan skal man gribe det an for at sikre den størst mulige chance for succes?

Din virksomhed har relanceret deres hjemmeside, alle glæder sig over den gode lancering, men efter lidt tid står det klart:

Kunderne flokkes ikke til siden som tiltænkt.

I har sikret et nyt, sprødt design, og migreret al indhold over fra det gamle site. Det burde virke! Men sitet giver ikke de forventede leads.

Kan du nikke genkendende til bare én af følgende, er der nok at gå igang med:

Governance model
Ejerskab af site og indhold er defineret, et regelsæt er opsat og implementeret, men dette bliver ikke fulgt slavisk.

Content strategy
Grundlæggende tanker blev foretaget før udviklingsfasen. “Kunderne skal have disse funktionaliteter”, men man har ikke genbesøgt strategien.

Platformvalg
IT har udvalgt platformen baseret på pris, og ikke funktionalitet.

Usability
Virksomhedens UX experter har defineret hvad der er bedst for brugerne, men ikke sammen med brugerne.

Ovenstående er desværre ikke et unormalt scenarie. Online verdenen er endnu ikke kommet ud af barndommen, hvorfor der selvsagt vil forekomme problemstillinger der kan være svære at løse.

Mange kan nikke genkendende til ovenstående scenarier. Men hvordan griber man det an? Dette bliver emnet i en snarligt kommende blogpost.

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *